Na trasie odmówiła posłuszeństwa!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kugel12
    Classic
    • 2007
    • 31

    Na trasie odmówiła posłuszeństwa!!!

    No bylo jakis czas temu, ja nic nie wiem :roll:
  • gisama
    Ambiente
    • 2006
    • 118

    #2
    Na trasie odmówiła posłuszeństwa!!!

    Witam, wczoraj moja zona jechała z Gdyni do Wejherowa i w redzie (po 15 min. jazdy) samochód się wyłączył tzn. żona mówi, że zapaliły się wszystkie kontrolki i auto zgasło. Początkowo myślałem, że może brak paliwa (zawsze jeżdżę maks. 300 km, ale teraz chciałem spalić trochę więcej. Myślałem, że to brak ropy, ale miałem zrobione dopiero 730 km i to 400 w trasie. Mimo to wlałem 5 oleju, próbowałem zapalić, ale bezskutecznie. Przewód od filtra do pompy był w połowie pusty, jak nigdy. Jednak próby zapalenia nic nie dawały. Nie chcąc rozładować aku. poczekałem na kumpla, który zna się na dieslach. Podczas dłuższego kręcenia w końcu pompa zassała. Pojechaliśmy na shella, weszło 42, czyli paliwa było ok. 7-8 ltr. Kumpel mówi, że układ się zapowietrza. Okazało sie, że zawór pod filtrem przepuszczał. Po dokręceniu i zapaleniu w rurce nie ma praktycznie już powietrza. Czy ktoś ma pomysł na przyczynę tego zgaśnięcia, parę osób podejrzewa zawór stop, auto teraz zapala i jeździ okay
    Pzdr Mariusz
    ________________
    1,9 TDI L&K 2000r

    Komentarz

    • Krzych
      Rider
      • 2005
      • 671

      #3
      Jeśli chodzi o zapowietrzenie układu paliwowego to silnik nie zgaśnie nagle. Będzie słabszy, przerywał a przy tym kopcił na biało. W przypadku nagłego zgaśnięcia to może być przyczyna elektryczna lub elektroniczna (alarm, sterownik lub instalacja elektryczna).
      Radził bym, aby tym autem nie wypuszczać się w dłuższą trase, bo raczej taka usterka sama się nie naprawiła i może się powtórzyć.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zamieszczone przez Krzych
        przerywał a przy tym kopcił na biało.
        Na niebiesko tez, sprawdzone na starej pompie :diabelski_usmiech Byly zle podlaczone wezyki w baku i przyplywem z pompy zaciagal paliwo, a on byl wyzej i w zakretach i pod gorki jak bylo mniej niz pol baku zaczynaly sie jaja :twisted:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • gisama
          Ambiente
          • 2006
          • 118

          #5
          To jestem trochę załamany, bo auto miało być rewelacyjne, a moje kłopoty z zapalaniem chyba są już wszystkim znane. Czy można jakoś zdiagnozować tę usterkę, m-c temu naprawiono mi mój problem z zapalaniem, to teraz mam problem z wyłączaniem.
          Pzdr Mariusz
          ________________
          1,9 TDI L&K 2000r

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Wyskoczyl jakis blad w sterowniku po tym zdarzeniu?? Tak pytam, bo jakby zawor zglupial, to cos powinno chyba zostac, ale to tez nie zawsze :|
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              Re: Na trasie odmówiła posłuszeństwa!!!

              Zamieszczone przez gisama
              ..... Okazało sie, że zawór pod filtrem przepuszczał....
              To może być przyczyna. Pompa ssie paliwo z baku. Jeśli układ będzie miał dziurę to nie wessie paliwa i już. Kobieta mogła się nie zorientować że auto zdycha...
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • gisama
                Ambiente
                • 2006
                • 118

                #8
                Mam nadzieję, że tak było, chociaż żona "zeznała", iż stało się to raptownie. SO jeździ kilka dni i na razie okay. Tak przy okazji szukam 2-gie autko dla żony, pracuje w kilku firmach, więc musi mieć auto bezawaryjne, a skoda niestety taka nie jest. Miałem już A80, kadeta, vectre i corse i żadna z nich nie wymęczyła mnie tak jak moja octavia. Może mi Ktoś coś poleci do 22 tys. klasy compakt lub B
                Pzdr Mariusz
                ________________
                1,9 TDI L&K 2000r

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  ... jak juz Maicroft pytal sa bledy?
                  i jak dlugo(kiedy) ostatnio wymieniles filtr paliwa?

                  Darek
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • gisama
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 118

                    #10
                    Nie mam niestety na razie gdzie sprawdzić błędy, jeżeli chodzi o filtr paliwa to wymieniłem raz po zakupie (297 kkm), bo miałem kłopoty z zapalaniem. Ponieważ cały czas były kłopoty z zapalaniem to jeszcze raz wymieniłem (oprócz tysiąca innych rzeczy) filtr paliwa łącznie z tym zaworkiem na górze. Zrobiłem na tym filtrze może 3-4 kkm. Zawór na dole był mokry, niedokręcony.
                    Pzdr Mariusz
                    ________________
                    1,9 TDI L&K 2000r

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #11
                      Zamieszczone przez gisama
                      ....musi mieć auto bezawaryjne, a skoda niestety taka nie jest. Miałem już A80, kadeta, vectre i corse i żadna z nich nie wymęczyła mnie tak jak moja octavia. Może mi Ktoś coś poleci do 22 tys. klasy compakt lub B
                      Musiałeś trafić na mocno wyeksplatowny egzeplarz, którym zajmowali się mechanicy od siedmiu boleści. Octavie TDI są jednymi z bardziej bezproblemowych aut. Z moich obserwacji wygląda to tak: auto zaczyna się psuć dopuszczasz mechanorów którzy psują to co jeszcze nie jest zepsute i dopiero zaczynają się problemy.

                      [ Dodano: Sro 21 Mar, 07 10:01 ]
                      Zamieszczone przez gisama
                      Nie mam niestety na razie gdzie sprawdzić błędy...
                      Możesz do mnie podjechać późnym wieczorem....

                      [ Dodano: Sro 21 Mar, 07 10:28 ]
                      Zamieszczone przez gisama
                      ...raz po zakupie (297 kkm), bo miałem kłopoty z zapalaniem. .....
                      Myślisz że inne auta przy takim przebiegu o które właściel nie dbał byłyby mniej kłopotliwe? Wątpię.
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • gisama
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 118

                        #12
                        Dzięki za zaproszenie, dzisiaj akurat jadę na brydżyka, może dałoby radę w sobotę, bedę chyba jechał do gdańska obejrzeć focuska!
                        Pzdr Mariusz
                        ________________
                        1,9 TDI L&K 2000r

                        Komentarz

                        Pracuję...